اوایل دهه 1930 بود که دانشمندان فرانسوی دریافتند بدن انسان می‌تواند هنگام شنا در استخری که مقدار کربن دی اکسید موجود در آب آن بیش از حد استاندارد است، سرعت بیشتری برای درمان زخم‌ها به خرج دهد. پس از آن تحقیقات گسترده بر روی تاثیر درمان‌های مختلف قلبی و عروقی، پوست و زیبایی و دیگر ارگان‌های بدن آغاز شد. در سال 1995 بود که از روش کربوکسی تراپی در دنیای زیبایی استفاده شد و امروزه این شیوه برای بسیاری از نقاط بدن مانند کربوکسی تراپی واژن و… به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم تمام جوانب این روش را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات مهمی را در این حوزه با شما به اشتراک بگذاریم.

 

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی شیوه نسبتاً مدرنی از درمان عارضه‌های پوستی (و بعضاً داخلی) است که در آن، کربن دی اکسید به وسیله آمپول‌های مخصوصی مستیقماً به زیر پوست تزریق می‌شود و باعث ایجاد تغیرات شگفت در همان ناحیه می‌گردد. گاز کربن دی اکسید به صورت طبیعی با سوخت و ساز سلولی در بدن تولید می‌شود؛ بنابراین تزریق کنترل شده و محدود این گاز به زیر پوست خطری برای بدن نخواد داشت. اما سوال اصلی این است که چرا باید این گاز که در تمام مویرگ‌ها و بافت‌های بدن یافت می‌شود، به بدن تزریق شود؟

موضوع از این قرار است که با افزایش بیش از حد استاندارد کربن دی اکسید در یک بافت مشخص از بدن، مغز این موضوع را به منزله کمبود اکسیژن تلقی کرده و دستور خون رسانی بیشتر را خواهد داد. با خون رسانی بیشتر در آن ناحیه، مواد مغذی همراه با اکسیژن به آن نقطه رسیده و باعث تقویت هر چه بیشتر آن خواهد شد. انجام کربوکسی تراپی باعث تولید بیشتر کلاژن، تغذیه بهتر پوست، از بین رفتن سلولیت‌ها، پاک شدن استرچ مارک‌ها، رفع کبودی و گودی زیر چشم، و رفع چین و چروک و تیرگی پوست خواهد شد. به همین دلیل نیز کربوکسی تراپی واژن انجام می‌گیرد. چیزی که موضوع اصلی این مقاله است و در ادامه درباره آن بیشتر صحبت خواهیم نمود.

 

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

مسئله زیبایی واژن برای خانم‌ها مسئله‌ای مهم است که تاثیر شگفت انگیزی بر روی اعتماد به نفس آن‌ها در مسائل زناشویی خواهد داشت. دستگاه تناسلی بانوان ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند ژنتیک، کاهش وزن ناگهانی، افزایش سن، تغییرات هورمونی ناشی از مصرف دارو، شیو کردن غیر استاندارد، پیاده روی یا نشستن بیش از اندازه، یائسگی و بسیاری دلایل دیگر به مرور زمان دچار افتادگی، تیرگی و مسائل دیگر شود. این موضوع ممکن است در بسیاری از خانم‌ها سبب کاهش میل جنسی و خجالت از همسر گردد. به همین دلیل، درمان‌های متعددی برای حل این مشکل به وجود آمده که یکی از کم تهاجم‌ترین این روش‌ها، کربوکسی تراپی واژن Vaginal carboxytherapy است.

در این روش، مقادیر مشخصی از گاز کربن دی اکسید مایع به وسیله دستگاه کربوکسی که سوزن‌های بسیار نازکی دارد، بدون درد و خونریزی به ناحیه تناسلی بانوان تزریق می‌شود. تزریق این مقدار کربن دی اکسید باعث افزایش خون‌رسانی به ناحیه و به تبع آن رسیدن مواد مغذی بیشتر و افزایش سطح کلاژن پوست خواهد شد. این فرایند می‌تواند سبب رفع چین و چروک و سفت و روشن شدن پوست ناحیه تناسلی شده و همچنین رفع شل شدگی و افتادگی واژن، رفع اسکارهای واژن، رفع استرچ‌های پوستی یا استریاهای ناحیه تناسلی و در نتیجه زیبا و جذاب شدن ناحیه تناسلی را به همراه داشته باشد.

نحوه عملکرد دستگاه کربوکسی تراپی

دستگاه کربوکسی تراپی عموماً از یک مخزن کربن دی اکسید، یک بخش دیجیتال تنظیم کننده میزان و سرعت انتقال کربن دی اکسید، لوله استریل و سوزن‌های مخصوص یکبار مصرف تشکیل می‌شود.

پزشک با توجه به هدف کربوکسی تراپی، میزان کربن دی اکسید و سرعت انتقال آن را تعیین و تنظیم می‌کند. سپس به کمک سوزن‌های مخصوص بسیار نازکی که برای همین کار طراحی شده‌اند، کربن دی اکسید را به نقاط خاصی که از پیش تعیین کرده تزریق می‌کند.

آنچه درباره دستگاه کربوکسی تراپی اهمیت دارد، انتقال کربن دی اکسید خالص و بدون ناخالصی است. برای این کار بسیار اهمیت دارد که از دستگاه استاندارد و با کیفیت و همچنین متخصص با تجربه بهره بگیریم. پزشکان متخصص به خوبی می‌دانند دستگاه خود را بر روی چه وضعیتی قرار دهند، به هر نقطه چه مقدار گاز تزریق کنند و البته چه مقدار صبر کنند تا ناخالصی هوای موجود در لوله‌ها از دهانه سوزن خارج شود.

 

دستگاه کربوکسی تراپی

چه افرادی نباید کربوکسی تراپی واژن را انجام دهند؟

به طور کل شیوه کربوکسی تراپی واژن یکی از کم‌خطرترین و کم عارضه‌ترین عمل‌های زیبایی است که در دنیا انجام می‌شود؛ اما همین شیوه نیز اگر به دست افراد متخصص این کار انجام نگیرد می‌تواند باعث بروز عوارضی شود. عوارض عمومی این روش درد و سوزش خفیف و قابل تحمل، کبودی خفیف و موقت، گزگز شدن پوست ناحیه و مواردی از این دست هستند. اما به‌جز این موارد، می‌توان این روش را برای بخشی از افراد با بیماری‌های زمینه‌ای خاص خطرناک دانست. این افراد بهتر است که عمل کربوکسی تراپی را انجام ندهند:

  1. افراد دارای زمینه بیماری‌های قلبی عروقی.
  2. افراد دارای بیماری‌های حاد تنفسی.
  3. افراد مبتلا به سندروم خونریزی‌های غیر قابل کنترل و کسانی که انعقاد خون در آن‌ها دیر اتفاق می‌افتد.
  4. افراد دارای قارچ، باکتری و یا عفونت واژن و همچنین افراد مبتلا به ویروس HPV یا همان زگیل تناسلی.
  5. افراد مبتلا به دیابت شدید که با انسولین‌ هم به سختی قند خون خود را کنترل می‌کنند.
  6. افراد دارای کم خونی شدید و بیماران آنمی حاد.
  7. افراد تحت شیمی درمانی.
  8. افرادی که تحت دیالیز قرار دارند.
  9. افراد مبتلا به بیماری گلوکوم (اختلال بینایی به دلایل عصبی) .
  10. خانم‌های باردار و شیرده.

کاربردها و مزایا:

پیش از این نیز به مزایا و کاربردهای روش کربوکسی تراپی واژن به صورت اجمالی اشاره شد. اما در اینجا قصد داریم تمامی مزایای این روش را که باعث برتری آن نسبت به دیگر روش‌ها است، بیان کنیم:

  • درمان خشکی نواحی بیرونی و درونی واژن
  • از بین رفتن درد و خارش حین رابطه جنسی
  • افزایش زیبایی ظاهری و روشنی رنگ واژن
  • افزایش جذابیت جنسی و بالا رفتن اعتماد به نفس در روابط
  • تقویت نقطه جی به منظور افزایش لذت جنسی حین برقراری رابطه
  • رفع چین و چروک ناحیه تناسلی و افتادگی و شل بودن اطراف واژن
  • رفع استریاهای واژن
  • از بین بردن سلولیت‌ها و جوان‌سازی واژن
  • ترمیم زخم‌های ایجاد شده بر روی پوست ناحیه واژن که ناشی از شیو غیر استاندارد و یا موارد دیگر باشد.
  • رفع تیرگی پوست ناحیه واژن
  • کم درد‌ترین روش برای جوان‌سازی و زیباسازی آلت تناسلی بانوان
  • کم‌ترین خونریزی
  • سریع‌ترین روش درمانی
  • درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری و یا بیهوشی
  • و…

 

عملکرد دستگاه کربوکسی تراپی

عوامل موثر بر هزینه کربوکسی تراپی واژن

هزینه کربوکسی تراپی واژن بسته به شهر و کلینیک منتخب شما می‌تواند متفاوت باشد. متخصصان و افراد دارای فوق تخصص در حوزه مربوطه قطعاً هزینه بیشتری نسبت به افراد دیگر خواهند گرفت. به علاوه اینکه میزان تزریق با توجه شدت چروک، افتادگی یا دیگر ایرادات قابل رفع تعیین می‌شود و تاثیر زیادی بر روی قیمت نهایی دارد.

برای نتیجه گرفتن در این روش، مانند لیزرینگ، تعداد جلسات منظمی لازم است تا مسئله مورد نظر به طور کامل رفع شود. بنابراین هزینه درمان شما در نهایت باید ضربدر تعداد جلساتی که لازم است به این کار بپردازید شود.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی واژن

برای افزایش ماندگاری کربوکسی تراپی عوامل مختلفی وجود دارد. بالا بودن مهارت و تجربه متخصص، تزریق مناسب گاز دی اکسید کربن، رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم، انجام لیزر در کنار کربوکسی تراپی و مواردی که به عنوان نکته به شما گفته می‌شود، همگی از عوامل ماندگاری تاثیرات این روش هستند. در صورتی که موارد فوق رعایت شوند، ماندگاری این روش را می‌توان تا 6 ماه نیز در نظر گرفت. پس از آن تعدد جلسات، شما را به سوی رفع دائمی مشکل‌تان پیش خواهد برد.

 

نگهداری و تاثیرات کربوکسی تراپی واژن

تعداد جلسات :

بسیار مهم است که پزشک معالج شما عامل پدید آورنده مسئله موجود را به دقت مورد بررسی قرار دهد. این موضوع و پیشگیری از وقوع مجدد مشکل، در کاهش تعداد جلسات و افزایش کارایی و ماندگاری کربوکسی تراپی واژن تاثیر خواهد داشت. همچنین سن، وزن، میزان فعالیت روزانه و مواردی از این دست نیز بر تعداد جلسات شما تاثیر خواهد داشت.

به طور کلی می‌توان گفت که بنا به تشخیص پزشک، ممکن است بین 4 تا 8 جلسه با فاصله زمانی 1 الی 2 ماه لازم باشد تا مسئله مورد نظر شما رفع گردد. پس از آن نیز سالی یک بار یا دو سال یکبار، برای ترمیم و تمدید درمان، جلساتی خواهید داشت اما به هر حال این روش، کم خطرترین و موثرترین روش درمان مسائل نام‌برده در این مقاله است.

مزایای کربوکسی تراپی واژن نسبت به دیگر درمان ها:

  • کم کردن و از بین بردن درد و خارش هنگام رابطه چنسی
  • زیبایی از لحاظ رنگ و زیبایی واژن
  • جذابیت جنسی برای همسر
  • رفع استریا ها
  • جوانسازی واژن با کمترین درد و بدون مراقب پس ار درمان
  • بهبود نقطه جی به منظور لذت و میل جنسی به هنگام برقراری رابطه جنسی
  • رفع تیرگی واژن
  • متدی که در کمترین زمان انجام می شود
  • تد درمانی سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن

جمع بندی و نتیجه گیری

کربوکسی تراپی واژن، روشی کم خطر برای درمان اختلالات ظاهری اندام تناسلی بانوان است و به آن‌ها کمک می‌کند با درمان مشکلات واژن، رابطه جنسی بهتر و با اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنند. مواردی مانند کهولت سن، فعالیت فیزیکی زیاد و ورزش‌های سخت، عوامل ژنتیکی و موارد دیگر ممکن است به مرور زمان باعث تیرگی و یا افتادگی دهانه واژن شود و لذت جنسی خانم‌ها و اعتماد به نفس آن‌ها را کاهش دهد. به همین دلیل استفاده از کربن دی اکسید تزریق شده در زیر پوست، به عنوان راهی مطمئن برای کلاژن سازی دوباره و بهبود وضعیت، بهترین و موثرترین راه خواهد بود. بهترین دستگاه کربوکسی تراپی بازار، دستگاه کربوکسی تراپی مدایون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سایت محافظت شده می باشد.
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید